Edus­kun­ta­ryh­män ke­sä­ko­kous Ke­mis­sä

Vasemmistoliiton eduskuntaryhmä pitää tämänvuotisen kesäkokouksensa Kemissä tiistaina ja keskiviikkona 27.–28.8.

Kesäkokouksessa vasemmistoliiton kansanedustajat käyvät läpi hallitustyön alkutaivalta sekä tulevan syksyn ja talven haasteita ja muita ajankohtaisia asioita.

Varsinaisen kokouksen lisäksi ensimmäisenä kokouspäivänä tiistaina ohjelmassa on myös kolme yleisötilaisuutta. Ensimmäinen on sisäsatamassa Satamakaffila Nuotan edustalla kello 12–15. Ministerit ja kansanedustajat ovat tentattavana kello 13–14. Yleisölle tarjotaan hernesoppaa sekä pannarikahvit.

Kello 17.30 alkaen Kemin kulttuurikeskuksen isossa auditoriossa pidetään keskustelutilaisuus otsikolla ”Vasemmisto hallituksessa – mikä muuttuu?”. Paikalla ovat ministerit Li Andersson ja Aino-Kaisa Pekonen, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Paavo Arhinmäki sekä Lapin kansanedustaja Markus Mustajärvi. Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille.

Osa kansanedustajista jalkautuu samaan aikaan kohdevierailuille tutustumaan Isohaaran kalaportaisiin ja arvokalan nousuedellytyksiin, Toivola-Luotola Setlementin toimintaan sekä Kemin jalokivigalleriaan ja Sarjakuvakeskukseen.

Illan ohjelmassa on klo 21 alkava vapaamuotoinen illanvietto ravintola Ankkurissa, jossa soittaa Arwid W. & Arabian Kuu -yhtye. Myös Ankkurin tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille.

Keskiviikkona iltapäivällä kokouksen päätteeksi kansanedustajat jatkavat työpaikkavierailuja. Tutustumiskohteina ovat Metsä-Groupin biotuotetehdashanke, Stora Enso, Outokummun Kemin kromikaivos, koulutuskuntayhtymä Lappia, Länsi-Pohjan sairaanhoitopiiri sekä Kemin Matkailu Oy.

Kokouksen paikallisista järjestelyistä vastaa Kemin Vasemmistoliitto ry.

Kesäkokous näkyy myös lähikaupungeissa:

• Keskiviikkona 28.8. klo 16.30–18.30 Lordin aukiolla Rovaniemellä soppaa ja keskustelua vasemmiston alkavasta hallitustaipaleesta. Mukana kansanedustaja Markus Mustajärvi.
  • Keskiviikkona 28.8. klo 18 Tornion järjestötalolla keskustelutilaisuus vasemmiston hallitustiestä. Mukana kansanedustajat Matti Semi ja Katja Hänninen.