Iik­ka Nik­ki­nen

Pirkanmaan vaalipiiri

Rohkeus muutokseen

Kuka Iikka?

Noin kymmenen vuotta sitten minussa syttyi palo yhteiskunnallisiin asioihin, mutta halusin ihmisenä kehittyä sellaiseksi jonka haluaisin päättäjän olevan. Myötätuntoinen, positiivinen ja tulevaisuuteen katsova. Päättäjä jonka poliittinen työ perustuu tietoon ja jonka työskentelyn ytimessä on yhtenäisyys eikä viholliskuvien rakentaminen tai pelon hyväksikäyttö. Vuonna 2016 koin olevani tuossa pisteessä ja lähdin Kangasalla kunnallisvaaleissa ehdokkaaksi. Pääsin vaaleissa ensimmäiseksi varavaltuutetuksi, mutta eräs pitkäaikainen valtuutettu ei pystynytkään jatkamaan tehtävässä joten elokuussa 2017 minusta tuli virallisesti valtuutettu. Vuonna 2018 olin yksi reilusta kahdestakymmenestä nousevasta vasemmistoliiton poliitikosta, jotka puoluejohto valitsi puolueen poliitikkokouluun.

Olen syntynyt vuonna 1985 Vantaalla, mutta koen olevani kotoisin Heinolasta sillä tuossa kauniissa pikkukaupungissa vietin lapsuuteni ja nuoruuteni tärkeimmät vuodet. Pirkanmaalle muutin vuonna 2012, kun palasimme vaimoni kanssa reppureissulta Aasiasta. Kangasalan Kuhmalahteen muutimme vuonna 2015. Olemme olleet naimisissa vuodesta 2008.

Politiikassa toimin Kangasalan Vasemmistoliiton puheenjohtajana, Kangasalan kaupunginvaltuutettuna sekä tarkastuslautakunnan jäsenenä.

Mitä politiikka on minulle?

Minulle politiikka on väline avata meidän kaikkien kyky positiiviseen muutokseen. Päättäjänä toimin vastavoimana ahneudelle ja ahdasmielisyydelle. Seuraavan hallituksen tehtävänä ei ole ainoastaan tärkeiden uudistuksien tekeminen vaan myös ihmisten uskon palauttaminen politiikkaan ja hyvinvointivaltiota kohtaan.

Minulle tärkeitä teemoja tulevissa vaaleissa ovat:

1. Ilmastonmuutoksen hillintä
  2. Sosiaaliturvan uudistus ja perustulo
  3. Jokaisen oikeus elämän mittaiseen koulutukseen

Iikka sosiaalisessa mediassa:

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019

Eh­dok­kaan kir­joi­tuk­set

Muu­tos il­mas­tol­le

03.02.2019

Muutos ilmastolle Suomen ilmastopolitiikasta on puuttunut kunnianhimo ja se on ollut ristiriitaista. Tutkijoiden mukaan Sipilän…