Iik­ka Nik­ki­nen va­sem­mis­to­lii­ton jär­jes­tö­suun­nit­te­li­jak­si

Vasemmistoliiton puoluetoimiston järjestösuunnittelijaksi on valittu Iikka Nikkinen, 34. Tällä hetkellä hän työskentelee henkilöstö- ja työsuojeluvastaavana urheiluvälineiden maahantuontiyrityksessä Tampereella. Nikkinen on suorittanut talous- ja henkilöstöhallinnon erikoisammattitutkinnon.

Järjestösuunnittelijana Nikkinen vastaa puolueen jäsenpalveluiden ja jäsenrekisterin ylläpidosta ja kehityksestä. Lisäksi hän kouluttaa muita puolueen toimijoita muun muassa jäsenprosesseihin liittyvissä kysymyksissä ja toimii puoluetoimiston tietosuojavastaavana.

“Olen todella onnellinen, että pääsen kehittämään vasemmistoliiton jäsenpalveluita ja palvelemaan kasvavaa jäsenistöämme. Vasemmistoliitto on uudistunut onnistuneesti viime vuosina, ja tulokset ovat näkyneet niin voitetuissa vaaleissa kuin hallitusohjelmassakin. Omalla työlläni haluan tehdä puolueesta entistä läheisemmän ja lähestyttävämmän niin uusille kuin vanhoillekin jäsenille sekä edesauttaa puoluetta jatkamaan vaalivoittojen tiellä. Tuntuu todella hyvältä päästä tekemään yhteiskunnallisesti tärkeää työtä upeiden ihmisten kanssa”, Nikkinen sanoo.

Puoluesihteeri Joonas Leppäsen mukaan vasemmistoliitto saa Iikka Nikkisestä innostavan, osaavan ja hyvällä energialla varustetun tekijän puoluetoimiston joukkoihin.

“Iikka on innostunut ja innostava hahmo, joka istuu energiseen porukkaamme kuin nenä päähän. Seuraavalla, marraskuussa alkavalla puoluekokouskaudella vasemmistoliitto tulee panostamaan jäsenpalveluihin entistä enemmän, ja sitä työtä tekemään Iikka on juuri oikea henkilö”, Leppänen sanoo.

Nikkinen aloittaa järjestösuunnittelijana marraskuussa 2019.