Ja­ri Myl­ly­kos­ki

Vaalipiiri: Satakunta

Sähköposti: jari.myllykoski@eduskunta.fi

Puh.: (09) 432 3119, 050 512 0648

JARI MYLLYKOSKI (s.1959) on satakuntalainen kansanedustaja ja Nakkilan kunnanvaltuutettu. Hän on toiminut kansanedustajana vuodesta 2011.

Mielestäni Suomi tarvitsee erityisesti poliittisen suunnanmuutoksen, jolla rakennetaan uutta työtä ja aiempaa reilumpaa Suomea. Palkansaajien ja työttömien aseman kurjistamisesta on siirryttävä uudistamaan työelämää ja sosiaaliturvaa sekä luomaan edellytyksiä uusien työpaikkojen synnyttämiselle. Nyt tarvitaan erityisesti panostuksia osaamiseen ja koulutukseen, eikä ketään ole varaa syrjäyttää yhteiskunnasta.

Vasemmistoliitto on minun puolueeni, koska se on tavallisten ihmisten puolella. Vasemmistoliitto kehittää suomalaista yhteiskuntaa siten, että kukaan ei tipu kelkasta ja että kaikilla on tasavertaiset mahdollisuudet pärjätä elämässä. Vasemmistoliitto on myös uudistusmielinen puolue, joka tarjoaa ratkaisuja työelämän ja maailman muutoksiin.

Politiikassa aikaan saa parhaiten, kun tekee rakentavaa yhteistyötä eri tahojen kanssa ja kuuntelee avoimesti kaikkia osapuolia. Lisäksi on uskallettava puolustaa omia arvojaan ja pitää kiinni periaatteistaan. Huolellinen perehtyminen asioihin on tietysti tärkeää samoin kuin yhteydenpito tavallisiin kansalaisiin heidän huoliensa kuulemiseksi.

Valiokunnat ja muut tehtävät

• Maa- ja metsätalousvaliokunta