Ka­ri Uo­ti­la

Vaalipiiri: Uusimaa

Sähköposti: kari.uotila@eduskunta.fi

Puh.: (09) 432 3172, 050 512 3031

KARI UOTILA (s. 1955) on espoolainen kansanedustaja ja Espoon kaupunginvaltuutettu, joka valittiin ensimmäisen kerran eduskuntaan vuonna 1995. Koulutukseltaan Uotila on levyseppä.

Mielestäni Suomi tarvitsee erityisesti luottamusta ja uskoa parempaan tulevaisuuteen. Ihmiset ansaitsevat varmuuden siitä, että heidän lapsillaan ja lapsenlapsillaan on ympärillään yhteiskunta, maa ja maailma, joka on nykyistä vakaampi ja turvallisempi. Tämä tarkoittaa luottamusta siihen, että ilmastonmuutoksen torjunnassa saadaan aikaan tuloksia, maailmanrauha vahvistuu ja globaalia eriarvoisuutta pystytään vähentämään. Samalla se tarkoittaa tunnetta, että suomalaisen hyvinvointimallin kestävyys ja oikeudenmukaisuus on taattu.

Vasemmistoliitto on minun puolueeni, koska sen toiminta ja uudistusohjelmat – koskevat ne sitten ilmastonmuutoksen torjuntaa, sosiaaliturvajärjestelmän parantamista, työelämän uudistamista tai verotuksen oikeudenmukaistamista – tarjoavat parhaat lähtökohdat sille, että ihmiset voivat suunnata tulevaisuuteen luottavaisin mielin. Meillä on parhaat eväät siihen, mitä Suomi ja suomalaiset tarvitsevat.

Politiikassa aikaan saa parhaiten, kun uskoo siihen, että edustamansa asiat ja arvot ovat oikeita, mutta kunnioittaa samalla myös toisenlaisia mielipiteitä. Tunne oma arvosi, anna arvo toisillekin – tämä vanha sanonta sopii myös politiikkaan. Tuloksia tulee, kun jaksaa pitkäjänteisesti edistää tavoitteitaan ja käydä samalla keskustelua muiden kanssa. Luottamusta tarvitaan yli ideologisten rajalinjojen, eikä tuloksia saada aikaan käpertymällä vaan avoimessa vuorovaikutuksessa.

Valiokunnat ja muut tehtävät

• Valtiovarainvaliokunta