Ter­ve­tu­loa Työn tu­le­vai­suus -kier­tu­een ava­jais­ti­lai­suu­teen 9.8.

Ministeri Sarkkisen Työn tulevaisuus -kiertueen avajaisseminaari Työhyvinvointi, työehdot ja osaaminen muuttuvassa työelämässä pidetään tiistaina 9.8.2022 kello 17–18.30. Paikka on Sonckin sali, Sofia Helsinki, Sofiankatu 4, Helsinki. Tilaisuutta voi seurata myös verkkolähetyksenä.

Avajaistilaisuudessa haetaan vastauksia siihen, miten työelämä on muuttumassa, ja miten voimme vahvistaa työllisyyttä, osallisuutta, työhyvinvointia ja työntekijöiden oikeuksia muutosten keskellä.

Mistä koostuu maailman paras työelämä ja miten työhyvinvointi rakentuu? Kuinka suomalaisista työmarkkinoista tehdään syrjimättömät ja kaikille saavutettavat? Miten vastaamme työelämän muutostrendeihin ja takaamme työtä kaikille kaikkialla Suomessa? Miten kitkemme työelämän väärinkäytöksiä ja vahvistamme työntekijöiden turvaa muutoksien keskellä?

Avaussanat
Sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen

Työelämän muutostrendit ja niihin vastaaminen
Mikko Jakonen, Jyväskylän yliopisto

Työntekijöiden turva muuttuvassa työelämässä
Katja Syvärinen, SAK

Työkyky ja työhyvinvointi
Pia Perttula, Työterveyslaitos

Keskustelua

Tilaisuutta voi seurata myös verkkolähetyksenä:
linkki avajaistilaisuuden verkkolähetykseen.

Työn tulevaisuus -kiertueellaan ministeri Sarkkinen vierailee usealla eri paikkakunnalla elokuun aikana.

• 9.8. Helsinki, avajaisseminaari
  • 11.8. Pyhäjärvi
  • 12.8. Oulu ja Kempele
  • 13.8. Kemi, Tornio ja Haaparanta
  • 16.8. Tampere
  • 17.8. Espoo
  • 19.8. Kokkola, Kannus ja Ylivieska
  • 23.-24.8. Kotka
  • 26.8. Lieto, Turku ja Paimio
  • 29.8. Joensuu

Kiertueen jälkeen ministeri käyttää puheenvuoron uudessa Työelämäfoorumi 2022 -tapahtumassa Helsingissä 31.8.