Eh­dok­kaak­si vaa­lei­hin?

Tule mukaan tekemään kunnastasi hyvä kaikille, ei harvoille!
Kunnissa tehdään meitä kaikkia lähimpänä olevat päätökset. Ne koskevat niin tasa-arvoista koulutusta, hyvää hoivaa ja lähiluontoa. Tänä kesänä muutamme kunnissa politiikan suunnan. Sitä varten tarvitsemme päättäjiä, jotka varmistavat, että oikeus hyvään elämään kuuluu kaikille ja että päätökset tehdään ihmisen ja ympäristön parasta ajatellen. Haluamme sinut mukaan rakentamaan kaikille oikeudenmukaista Suomea.

Miksi kannattaa lähteä ehdolle?

• Jokainen ehdokas on arvokas vaalituloksen kannalta: vaalien menestykseen vaikuttaa suoraan ehdokkaiden määrä!
  • Voit rakentaa kampanjan juuri sellaiseksi kuin haluat – joku ui somessa kuin kala vedessä ja järjestää vaalitilaisuuden verkossa, toinen kohtaa äänestäjät kasvokkain ja koronaturvallisesti kaupan kulmalla, kolmas vaikuttaa lehtien mielipideosastoilla.
  • Saat meiltä monenlaista tukea ja koulutusta kampanjasi tekemistä varten – somen hyödyntämisestä turvalliseen kampanjointiin ja kuntatalouden ymmärtämiseen.
  • Vasemmiston ehdokkaana olet mukana rakentamassa maailmasta parempaa kaikille, ei harvoille.

Näin prosessi toimii

1. Tieto halukkuudestasi lähteä ehdolle välitetään vaalipiirisi toiminnanjohtajalle, joka ottaa sinuun yhteyttä viikon kuluessa. Käsittelemme antamiasi henkilötietoja tietosuojaselosteemme mukaisesti. Mikäli emme tavoita sinua ja saa varmistusta suostumuksestasi ehdokkuuteen, henkilötiedot poistetaan.
  2. Jokaisen ehdolle asetetun henkilön on täytettävä tämä ehdokaslomake ja palautettava se oman paikkakuntansa kunnallisjärjestöön. Voit tulostaa ja täyttää lomakkeen itse tai tehdä sen yhdessä oman kuntasi vaalivastaavien kanssa.
  3. Ehdokashakemukset on jätettävä viimeistään 4. toukokuuta 2021. Päätökset vasemmistoliiton kuntavaaliehdokkaista tehdään kuntien puolueyhdistyksissä.
  4. Kuntavaalit käydään 13. kesäkuuta 2021. Tsemppiä kampanjaan!