Tie­to­suo­ja­se­los­te

Yhteyshenkilö

Silla Kakkola
silla.kakkola@vasemmistoliitto.fi

Tällä sivulla käsittelemme verkkosivustoon liittyvää tietosuojaa.
Lue myös jäsenrekisteriin liittyvä tietosuojamateriaali.

Verkkosivustoomme ei kirjauduta, ja näin ollen ainoa verkkosivua käytettäessä tallennettava yksilöivä tieto on IP-osoite, joka tallentuu palvelimen logiin ja mahdollisesti analytiikkapalveluun (Google Analytics), joskin osoitteen anonymisointi analytiikkapalvelussa on ohjelmallisesti asetettu. Listätietoa miten Google käyttää dataa: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Evästeet

· Tietojen kerääminen käyttäjästä Google Analytics -palvelulla
· Sisällön jakaminen ja sisältöjen uudelleenmarkkinointi Facebookin avulla
· Mainosten uudelleenkohdennus ja tehokkuus Google Adwords -palvelulla
· Työkalujen hallinta Google Tag Manager -palvelulla

Eväste on palveluntarjoajan web-palvelimen käyttäjän tietokoneelle tai mobiililaitteeseen tallentama tiedosto. Käytännössä eväste on pieni nimetön käyttäjäkohtainen tekstitiedosto, joka tallentuu käyttäjän verkkoselaimeen. Palvelin voi myöhemmin lukea evästeen ja näin kyseinen selain voidaan tunnistaa. Evästeistä ei aiheudu vahinkoa käyttäjän laitteelle. Evästeistä ei voida tunnistaa käyttäjää, ellei käyttäjä ole kirjautunut palveluihin.

Voit tyhjentää evästehistorian selaimen asetuksista. Toimenpide ei estä uusien evästeiden tallentumista. Voit estää evästeiden käytön kokonaan verkkoselaimen asetuksista. Evästeiden käytön estäminen voi vaikuttaa sivuston käytettävyyteen tai toimintaan.

Mikäli haluat estää Google Analytiikan käytön, käytät tätä työkalua: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

Muilta sivustoilta upotettu sisältö

Tämän sivuston artikkelit voivat sisältää upotettua sisältöä (esimerkiksi videoita, kuvia, artikkeleita jne.). Toisilta sivustoilta tuodun upotetun sisällön avaaminen on verrattavissa siihen, että vierailija itse kävisi kolmannen osapuolen sivustolla.

Yhteydenottolomakkeet

Yhteydenottolomakkeilla lähetettyjä tekstejä ei tallenneta tietokantaan, vaan ne välitetään sähköpostitse yrityksen henkilökunnalle.

Sivustolla tallennettuja tietoja voivat nähdä:

· yrityksemme ja sen työntekijät
· IT-yritys, joka ylläpitää verkkosivujamme

Analytiikkatietoa säilytetään Googlen palvelussa 24 kk.

Sähköpostilista

Voit liittyä verkkosivuiltamme sähköpostilistallemme. Käytämme tähän Mailchimp-sovellusta. Sähköpostiosoitteita ei jaeta edelleen eikä käytetä muuhun tarkoitukseen. Listalta voi poistua klikkaamalla linkkiä uutiskirjeen lopussa tai lähettämällä meille pyynnön tietojen poistamisesta.

Mitä oikeuksia sinulla on omaan tietoosi?

Mikäli olet antanut meille henkilötietojasi jossain muodossa, voit pyytää koostetiedostoa tiedoistasi. Voit myös pyytää henkilötietojesi poistoa. Oikeus omien tietojen poistoon ei koske sellaista henkilötietoa, joka meidän on säilytettävä ylläpidollisista, juridisista tai tietoturvaan liittyvistä syistä.

Vasemmistoliiton verkkokampanjoinnin rekisteri

Henkilötietolain (HetiL 523/99, 10 §) mukainen rekisteriseloste

Rekisterinpitäjä:
Vasemmistoliitto r.p.

Rekisteristä vastaava henkilö:
Joonas Leppänen, puoluesihteeri, Lintulahdenkatu 10, 3. krs, 00500 Helsinki, +358 40 1831033​⁠

Rekisterin nimi:
vasemmistoliiton verkkokampanjoiden rekisteri

Rekisterin käyttötarkoitus:
Action Network -rekisterin käyttötarkoitus on pitää yhteyttä Vasemmistoliiton vetoomuksen allekirjoittaneisiin ihmisiin ja lähettää kampanjaviestejä rekisterinpitäjän eri kampanjoista.

Rekisterin tietosisällöt:
Rekisteri sisältää postituslistalle liittyneiden henkilöiden etu- ja sukunimen, sähköpostiosoitteen ja kotipaikkakunnan. Mikäli listalle liittynyt henkilö ilmoittaa, myös muita tietoja.

Rekisterin säännönmukaiset tietolähteet:
Tiedot saadaan ihmisen liittyessä postituslistalle.

Tietojen luovutukset ja yhdistäminen muihin rekistereihin:
Rekisteristä ei luovuteta tietoja ulkopuolisten tahojen käyttöön. Tietoja voidaan kuitenkin siirtää osana muiden palveluiden käyttöä (esimerkiksi sähköpostipalvelun).

Palvelut voivat sijaita osin EU/ETA -alueiden ulkopuolella, ja siitä johtuen palvelun käyttämiseen liittyviä käyttötietoja voidaaan siirtää osittain Yhdysvaltoihin. Riittävä tietosuojan taso tietojen käsittelyssä varmistetaan Privacy Shield -järjestelyä noudattaen tai käyttämällä Euroopan komission mallisopimuslausekkeita.

Rekisteritietojen säilytys ja rekisterin suojaaminen:

Ei manuaalisia aineistoja. Rekisteritiedot sijaitsevat palvelimella jonne on rajattu pääsy. Rekisterin käyttöoikeus on vain puolueen toimihenkilöillä.

Tiedon korjaaminen:

Tietonsa luovuttanut voi pyytää koska tahansa rekisterin ylläpitäjää poistamaan tietonsa rekisteristä tai korjaamaan virheelliset tiedot.

Tarkastusoikeus:

Henkilöllä on Henkilötietolain 26§:n mukaisesti oikeus tarkastaa mitä häntä koskevia tietoja henkilörekisteriin on talletettu. Tämän voi tehdä ottamalla yhteyttä rekisterien ylläpitäjään.