Ti­mo Fu­ru­holm

Timo Furuholm

Vaalipiiri: Varsinais-Suomi

Sähköposti: timo.furuholm@eduskunta.fi

TIMO FURUHOLM (s. 1987) on turkulainen sosiaalitieteiden opiskelija ja entinen ammattilaisjalkapalloilija, joka on pelannut mm. FC Interissä ja saksalaisessa Hallescher FC:ssä. Hän on ensimmäisen kauden kansanedustaja. Kuntapolitiikassa hän on tehnyt paljon työtä koulutuksen, lasten ja nuorten sekä kestävän liikkumisen puolesta.

Mielestäni Suomi tarvitsee erityisesti lisää panostamista koulutukseen – varhaiskasvatuksesta korkeakouluihin. Minulle ei riitä pelkästään se, että sanotaan koulutuksen olevan “erityissuojeluksessa” leikkauksilta. Taloutta taas hoidamme parhaiten ennaltaehkäisemällä ongelmien syntyä ja niiden kasaantumista laadukkailla matalankynnyksen palveluilla.

Vasemmistoliitto on minun puolueeni, koska me teemme puolueessa tinkimättömästi työtä eriarvoisuuden vähentämiseksi. Oikeudenmukainen yhteiskunta rakentuu aidon osallisuuden ja
mahdollisuuksien ympärille. Tasa-arvoinen koulutus ja reilu työelämä ovat menestyksemme kannalta elintärkeitä. Samalla on luotava yhteiskuntaa, jossa kestävät valinnat ovat mahdollisimman mutkattomia ja luonnon monimuotoisuudesta pidetään huolta.

Politiikassa aikaan saa parhaiten, kun hahmottaa, että kysymys on monella tapaa yhteistyöstä, jossa eri joukkueet sovittavat yhteen näkemyksiään. Omien arvojen ja periaatteiden pohjalta on kyettävä neuvottelemaan muiden kanssa. Joukkueurheilu-urani johdosta olen oppinut yhteensovittamaan näkemyksiä eri kulttuureista ja taustoista tulevien ihmisten kanssa.

Valiokunnat

• Liikenne- ja viestintävaliokunnan varapuheenjohtaja
  • Suuri valiokunta (varajäsen)

Takaisin Kansanedustajat -sivulle