Tu­le poh­ti­maan va­sem­mis­to­lai­suut­ta 2020-lu­vul­la!

Kuluvan puoluekokouskauden aikana vasemmistoliitto uusii periaateohjelmansa, joka valmistuu alkuvuodesta 2022 ja hyväksytään seuraavassa puoluekokouksessa.

Periaateohjelma on puolueohjelma, joka käsittelee puolueen arvoja ottaen huomioon ympäröivän maailman ilmiöt, ajankohtaiset yhteiskunnalliset konfliktit ja tulevaisuuden haasteet.

Prosessia varten perustetaan työryhmä, joka on vastuussa ohjelman painopisteistä ja kokonaisuuden tuottamisesta. Työryhmän puheenjohtajana toimii KSL:n Jukka Peltokoski ja varapuheenjohtajana sekä sihteerinä vasemmistoliiton poliittinen asiantuntija Minja Koskela. Kevään aikana Koskela kiertää myös keskustelemassa periaateohjelmaprosessista ympäri Suomea järjestettävissä avoimissa jäsentilaisuuksissa. Prosessin aikana järjestetään myös yleisötapahtumia, joista seuraa lisää infoa myöhemmin. Seuraamme koronavirustilannetta ja etenemme tapahtumien järjestämisessä viranomaissuositusten mukaisesti.

Työryhmän kokoonpano

Immanuel Grönlund
Piia Rantala-Korhonen

Jäsentilaisuudet

Tilaisuudet alustaa vasemmistoliiton poliittinen asiantuntija Minja Koskela, jolta saa pyydettäessä lisätietoja: minja.koskela(a)vasemmisto.fi tai 040 6306317 .

22.1. Joensuu

13.2. Tampere

22.2. Rovaniemi

27.2. Lahti

5.3. Helsinki

7.3. Savonlinna

14.3. Raisio – tapahtuma peruttu

24.3. Jyväskylä – tapahtuma peruttu

8.4. Oulu

22.4. Helsinki

Yleisötilaisuudet

• 5.3. paneelikeskustelu vasemmistolaisista utopioista osana Tulevaisuuden vasemmisto -tapahtumaa. Ohjelmassa paneelikeskustelun lisäksi puheenjohtaja Li Anderssonin haastettelu ja Iisan musiikkia. Paikkana on Apollo Street Bar Helsingin keskustassa ja tapahtuma järjestetään klo 17-19 (paneeli klo 18-19). Vapaa pääsy.

• 16.5. paneelikeskustelu vasemmistoliiton sukupolvet -teemalla osana 30-vuotisjuhlia Helsingin kulttuuritalolla.

(Tiedot päivittyvät)