Rek­ry: Et­sim­me kah­ta po­liit­tis­ta asian­tun­ti­jaa

Vasemmistoliiton eduskuntaryhmä etsii kahta poliittista asiantuntijaa määräaikaisiin työsuhteisiin:
  • Talouspoliittinen asiantuntija
  • Ympäristöpoliittinen asiantuntija

Poliittisen asiantuntijan työtehtäviin kuuluu monipuoliset asiantuntijatehtävät, kuten vasemmistoliiton kansanedustajien eduskuntatyötä tukeva poliittinen valmistelutyö ja tukeminen poliittisten linjojen määrittelyssä, sekä kansanedustajien avustaminen valiokuntatyössä. Työnkuvaan kuuluu myös viestinnällisiä tehtäviä. Lisäksi poliittinen asiantuntija toimii kansanedustajan avustajana, eli auttaa käytännön asioissa mm aikataulujen, tapaamisten ja kansalaisviestinnän kanssa.

Talouspoliittiselta asiantuntijalta edellytämme laaja-alaista talouspolitiikan tuntemusta, esimerkiksi julkisen talouden ja finanssipolitiikan suurten linjojen, budjettitalouden, veropolitiikan, kestävän siirtymän teollisuuspolitiikan sekä EU:n ja kansainvälisten talouskysymysten osalta.

Ympäristöpoliittiselta asiantuntijalta edellytämme monipuolista ympäristöpoliittista osaamista, esimerkiksi luonto-, ilmasto-, energia-, asumis-, eläin-, maatalous- ja metsäkysymyksissä sekä reilun siirtymän osalta.

Tehtävissä tarvitaan vasemmistolaisen politiikan tuntemusta, sujuvaa kirjallista ja suullista ilmaisua, palvelualttiutta, paineensietokykyä ja joustavuutta, hyviä tiimityötaitoja sekä kykyä ottaa haltuun nopeasti laajoja kokonaisuuksia.

Poliittisen asiantuntijan tehtävässä eduksi katsotaan korkeakoulututkinto, kokemus lainsäädäntötyöstä sekä ruotsin kielen ja muu kielitaito.

Määräaikaiset työsuhteet alkavat 19.8.2024 tai sopimuksen mukaan. Määräaikaisuuden kesto on kaksi vuotta ja molempien määräaikaisuuksien syy on sijaisuus. Ennen työsuhteen aloitusta työntekijöistä tehdään perusmuotoinen turvallisuusselvitys sisältäen selvityksen ulkomaansidonnaisuuksista.

Poliittisen asiantuntijan peruspalkka on 4 056 e/kk. Työntekopaikka on Helsinki. Etätyötä on mahdollista tehdä Vasemmistoliiton ryhmäkanslian menettelytapojen mukaisesti. Kannustamme hakijoita eri taustoista hakemaan tehtävää.

Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi yhtenä liitetiedostona (word tai pdf) ja kirjoita sähköpostin aiheeksi ”Talouspoliittinen asiantuntija” tai ”Ympäristöpoliittinen asiantuntija”. Hakemukset ansioluetteloineen lähetetään sähköpostitse tiistaihin 11.6. klo 9 mennessä: laura.koskinen@eduskunta.fi.

Työhaastattelut järjestetään 17.–19.6.

Lisätiedot ja tiedustelut perjantaina 31.5. klo 9–10.30, keskiviikkona 5.6. klo 14–18 ja maanantaina 10.6. klo 15.30–17.00: pääsihteeri Laura Koskinen, puh. 050 462 6604