Va­sem­mis­to­liit­to ha­kee puo­lue­sih­tee­riä

Vasemmistoliiton puoluekokous 2019 päätti sääntömuutoksesta, joka siirsi puoluesihteerin tehtävän valinnan puoluekokoukselta puoluevaltuustolle. Kesäkuussa 2022 Porin puoluekokouksessa valittu puoluevaltuusto on ensimmäinen puoluevaltuusto, joka suorittaa puoluesihteerin valinnan.

Puoluesihteeri valitaan puoluevaltuuston syyskokouksessa 3.12.2022 Helsingissä. Tehtävä kestää puoluekokouskauden 2022-2025 loppuun saakka.

Puoluesihteerin tehtävänkuvaus määritellään vasemmistoliiton säännöissä. Puoluesihteeri toimii puolueen ensimmäisenä toimihenkilönä, puoluetoimiston johtajana ja muiden työntekijöiden esihenkilönä. Puoluesihteerin tehtävänä on vastata päätösten valmistelusta puoluehallitukselle ja puoluevaltuustolle, ohjata ja johtaa puolueorganisaation toimintaa puoluehallituksen määräysten, johtosäännön ja puolueen sääntöjen mukaisesti.

Näiden tehtävien lisäksi puoluesihteerillä on läsnäolo- ja osallistumisoikeus puoluekokouksessa ja puoluevaltuuston kokouksissa sekä jäsenyys puolueen työvaliokunnassa. Puoluesihteeri toimii puolueen nimenkirjoittajana ja osallistuu hallitusvastuuta koskeviin neuvotteluihin.

Puoluevaltuusto on linjannut, että puoluesihteerin tehtävään hakevien tulee toimittaa  työhakemus, CV ja videoesittely itsestään.

Hakemukset toimitetaan jäsen- ja järjestötiimin vetäjä Juuso Aromaalle osoitteeseen juuso.aromaa@vasemmistoliitto.fi. Hakemus on jätettävä ma 31.10. kello 23.59 mennessä ja se tulee otsikoida seuraavasti ‘’PUOLUESIHTEERI – Etunimi Sukunimi’’.

Työhakemuksen ja CV:n on oltava .pdf -tiedostomuodossa. Lähetettävän videon maksimipituus on 4 minuuttia. Video on lähetettävä linkkimuotoisena. Hakija ylläpitää linkkiä itse, eikä puoluetoimisto tai puoluevaltuuston johto ota vastuuta linkin toimimisesta.

Näitä ohjeita noudattamalla voidaan taata, että hakemukset tulevat käsitellyksi asianmukaisesti ja tasavertaisesti.

Hakuajan päätyttyä tehtävään hakeneiden nimet julkaistaan vasemmistoliiton verkkosivuilla.

Puoluevaltuuston päätöksen mukaan puoluevaltuuston puheenjohtajisto laatii esityksen 9.11. pidettävälle ylimääräiselle puoluevaltuuston kokoukselle puoluevaltuuston toimesta haastateltavista hakijoista.

Haastattelut toteutetaan Teams-etäyhteydellä 14.–18.11. välisenä aikana. Puoluesihteerin valinta tehdään puoluevaltuuston syyskokouksessa 3.12.2022 Helsingissä.

Lisätietoja valinnasta antaa puoluevaltuuston puheenjohtaja Miikka Kortelainen, p. 044 715 7128