Hae par­la­men­taa­ri­siin toi­mie­li­miin

Vasemmistoliitto etsii henkilöitä esitettäväksi parlamentaaristen toimielinten jäseniksi. Tehtävät jatkuvat vaalikauden loppuun vuoteen 2027. Vasemmistoliiton esittämien henkilöiden on oltava puolueen jäseniä.

Toivomme hakijoita eri taustoista ja sukupuolista. Esitettävillä henkilöillä tulee olla kokemusta aihepiiristä, ja se on kerrottava hakulomakkeella. Lisäksi toivomme, että henkilöillä on aikaa toimia aktiivisina toimielinten jäseninä.

KLIKKAA TÄSTÄ HAKULOMAKKEELLE

Lisätietoa avoimista hauista löydät alta.

Hae viimeistään torstaina 31.8.

Saaristoasiain neuvottelukunta

Lisätietoa: Saaristoasiain neuvottelukunta

Vapaaehtoisen maanpuolustuksen neuvottelukunnan tehtävänä on:

1. Seurata saariston kehityksen edistämisestä annetun lain toteutumista,
  2. Seurata aktiivisesti saariston oloja ja hankkia niitä koskevia tarpeelliseksi katsottavia
    tietoja
  3. Olla yhteistoiminnassa saaristokuntien, saaristo-osakuntien, muiden saaristoalueiden
    ja sisävesialueiden sekä niillä toimivien järjestöjen ja valtion viranomaisten kanssa
  4. Valmistella saaristo-ohjelma sekä osallistua valtioneuvoston mahdollisen saaristopoliittisen periaatepäätöksen tai vastaavan muun päätöksen valmisteluun yhteistyössä kuntien, maakuntien liittojen, valtion viranomaisten ja muiden tahojen kanssa
  5. Käsitellä kuntien, maakuntien liittojen, valtion viranomaisten, järjestöjen sekä tarvittaessa muiden tahojen neuvottelukunnalle tekemiä esityksiä
  6. Tehdä esityksiä ja antaa lausuntoja.

Edellä lueteltujen tehtävien lisäksi saaristoasiain neuvottelukunta organisoi vuosittain useita kehittämishankkeita, jotka kohdistuvat esimerkiksi saariston elinkeinoelämän kehittämiseen, vapaa-ajan asumisen ja mökkeilyn hyödyntämiseen alueiden voimavarana ja liikenteen palvelutason parantamiseen.

Esitettävien henkilöiden tulee olla saaristoalueiden oloihin perehtyneitä. On tärkeää, että neuvottelukunnassa on eri saaristoalueiden edustus. Neuvottelukunnalla on vuosittain 6 – 8 kokousta, joihin voivat vakiintuneen käytännön mukaan osallistua sekä jäsenet että varajäsenet. Matkakulut kokouksiin korvataan valtion varoista.

Lisätietoja hauista antaa:

Elias Laitinen