Vanhuspalveluiden lisäksi on viime aikoina puhuttu huonosta vammaisten henkilöiden, lasten ja mielenterveys- ja päihdekuntoutujien hoidosta. On huomattu räikeitä epäkohtia, mm. omaisilta on pimitetty tietoa. Markkinaehtoisesti toimiminen ei sovi hoitoalalle, sillä markkinoilla toimivat tahot tavoittelevat voittoa. Julkinen toimii toisella periaatteella.

Tulevaisuus ei ole kaikille vammaisille henkilöille hyvä, koska heille välttämättömät palvelut on kilpailutettu. Se tarkoittaa sitä, että vammaisella henkilöllä itsellään ei ole sanomista palveluihinsa ja niissä mennään hinta, eikä laatu, edellä. Vaadimmekin, että eduskunta käsittelee usean vammaisjärjestöt laatiman ja yli 70 000 kannattajaa saaneen #eimyytävänä -kansalaisaloitteen mahdollisimman pian ja, että pakkomuutot lopetetaan! Kela-kyydit, kuljetuspalvelut, tulkkaus, kuntoutus ja henkilökohtainen apu on saatava kuntoon! YK:n vammaisten henkilöiden ihmisoikeussopimuksen mukaan vammaisella henkilöllä tulee olla oikeus päättää missä, miten ja kenen kanssa hän asuu. Hänellä on myös liikkumisvapaus ja oikeus tarvitsemaansa apuun. www.eimyytavana.fi

Vain tavaroita voi kilpailuttaa, ei ihmiselle välttämättömiä palveluita! Ihmiselle välttämättömiä palveluita ei vii hoitaa markkinat edellä! Lopetetaan sote-palveluihin alibudjetoiminen.

#itsemäärämisoikeus #ihmisarvo #ihmisoikeudet #vasemmisto #Uusimaa #elina2019 #eduskuntavaalit2019 #sinäpäätät