Vaikka omat arvoni ovat syvällä liberaalissa ajattelussa, sorrun aina välillä ennakkoluulon alhoon. Ajan saatossa olen kuitenkin oppinut olemaan suvaitsevainen: pyrin kannustamaan seksuaalisia vähemmistöjä, en tuomitse ihmisiä uskonnon tai jonkun muun vakaumuksen perusteella eikä minua haittaa jos joku on rikastunut omalla liiketoiminnallaan. Minulle tärkeintä on se, että sekä minun että muiden teot eivät ole ristiriidassa yleisten moraalikäsitysten kanssa.

Ennakkoluulojen seurauksena koko Euroopassa radikaali oikeisto ja vasemmisto nostavat päätään eikä ihme, sillä markkinatalous on tehokkaasti pyrkinyt syyttämään ongelmista aina jotain muuta kuin pääomaa. Globaali markkinatalous on hylännyt yksilön ja kumartaa yhä enemmän yritysten ja pääoman suuntaan. Mutta vaikka Trumpin ja perussuomalaisten sloganit ovat kuin samasta ohjekirjasta, ideologia niiden takana ei ole yksilön oikeuksia turvaava, vaan yhä useammin ainoastaan itsekkäitä tavoitteita ajavaa populismia. Koen, että jos ja kun pystymme ajattelemaan asioita kokonaisuuksina, ilman eturyhmien intressejä, voimme oikeasti saavuttaa tason, jossa kaikki voivat nauttia sopusoinnussa hyvästa elämästä ilman ennakkoluuloja, pelottelua ja vihapuheita.