Saa­ra Shi­ke­ben va­sem­mis­to­lii­ton vies­tin­nän asian­tun­ti­jak­si

Vasemmistoliiton puoluetoimiston viestinnän asiantuntijaksi on valittu Saara Shikeben, 31. Hän työskenteli puoluetoimistolla määräaikaisessa työsuhteessa viestinnän asiantuntijana myös vuosina 2017–2018. Shikeben on koulutukseltaan filosofian maisteri. Aiemmin hän on työskennellyt toimittajana useissa valtakunnallisissa medioissa sekä kansalaisvaikuttamisen parissa muun muassa tiedottajana.

Vasemmistoliitossa Shikeben vastaa kampanjatyöstä, sosiaalisen median kehittämisestä sekä strategiatyöstä yhdessä muun politiikka- ja viestintätiimin kanssa.

“Olen valtavan onnellinen voidessani palata puoluetoimistolle töihin. Elämme yhteiskunnallisesti epävakaata aikaa, jossa valemediat ja populistit saavat yhä enemmän näkyvyyttä, ja siksi on tärkeää, että me vasemmistoliitossa teemme puhuttelevaa, inspiroivaa ja faktavetoista viestintää. Haluan työskennellä sen eteen, että äänemme kuuluu entistä vahvempana yhteiskunnan kaikilla tasoilla”, hän sanoo.

Vasemmistoliiton puoluesihteeri Joonas Leppänen on iloinen, että Shikeben palaa töihin puoluetoimistoon.

“Saara on ammattitaitoinen, innostava ja näkemyksellinen viestijä, jolla on paljon annettavaa vasemmistoliitolle. Hänellä on laaja kokemus ja vahva strateginen ote viestintään. Tämä on aivan olennaista sen kannalta, että saamme viestimme läpi niin puolueena kuin kasvavana kansanliikkeenäkin.”

Shikeben aloitti viestinnän asiantuntijan tehtävässä lokakuun 2019 lopulla.