Am­ro el-Kha­tib

Amro el-Khatib

Varsinais-Suomen vaalipiiri

Olen Amro El-khatib, 29, Varsinais-Suomen Vasemmistoliiton nuorin ehdokas sekä paikallinen Vasemmistonuorten ehdokas. Työskentelen V-S Vasemmistonuorten piirisihteerinä ja opiskelen Turun yliopistossa tietojenkäsittelytiedettä. Ympäristö- ja ihmisoikeusaktivismi ovat olleet vuosia lähellä sydäntäni. Olen ehdolla eduskuntaan ajaakseni Suomeen radikaalimpaa ilmastopolitiikkaa, parempaa ihmisoikeustilannetta ja hyvinvointia kaikille – panostaen erityisesti nuoriin.⁣

Hyvinvointi koostuu julkisesti tuotetuista, laadukkaista ja edullisista terveyspalveluista, hyvästä koulutuksesta, vakaasta toimeentulosta ja turvallisesta ympäristöstä. Tämän takia haluan erityisesti Suomeen saavutettavia mielenterveyspalveluita ja 800 euron perustulon. Lisäksi koulutukseen suunnatut leikkaukset on peruttava ja lisättävä resursseja laadukkaan koulutuksen ja opettajien jaksamisen takaamiseksi. ⁣

Ympäristön kannalta on tärkeää toimia nyt, meillä ei ole aikaa odottaa. Päästöjen vähentäminen on painotettava erityisesti yrityksiin ja supervarakkaisiin, joiden päästöt ovat muihin verrattuna erittäin kohtuuttomat. Samalla on kasvatettava hiilinieluja, jotta saamme Suomen hiilineutraaliksi vuoteen 2030 mennessä. On tärkeää, että otamme vastuuta ilmastonmuutoksen torjunnassa. ⁣

Yhteiskuntaa rakennetaan ympäristö ja hyvinvointi etusijalla!⁣

Amro El-khatib, nro 20, Vasemmistoliitto⁣

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019