An­te­ro Ee­ro­la

Antero Eerola

Uudenmaan vaalipiiri

Työtä ja toimeentuloa, hoivaa ja rauhaa!

Eduskuntavaaleissa äänestetään Suomen muutoksesta.

Parempi Suomi tarkoittaa tätä.

* Kunnon palvelut – ei sote-bisnekselle ja vanhustenhoitoskandaaleille
* Palautetaan ikäihmisten kunnioitus – äänestetään eläkeläisköyhyys historiaan
* Suomi tarvitsee työtä ja toimeentuloa – ei kiky-linjalle ja aktiivimalleille
* Hävittäjähankinnat uuteen puntariin – uusia askeliia kohtia Natoa ei tarvita.

Olen Antero Eerola, pitkän linjan journalisti ja Uudenmaan Vasemmistoliiton puheenjohtaja.

Kotikaupungissani Vantaalla olen toisen kauden kaupunginvaltuutettu ja valtuustoryhmän varapuheenjohtaja. Vaikutan lisäksi aktiivisesti sosiaali- ja terveyslautakunnan, ympäristölautakunnan sekä Uudenmaan liiton valtuuston jäsenenä.

Toimittajan töitä olen tehnyt parikymmentä vuotta. Olen ollut muun muassa Kansan Uutisten politiikan ja eduskuntatoimittaja sekä Yleisradion ja Kauppalehden toimittajana Moskovassa. Viimeiset vuodet olen toimittajana seurannut erityisesti Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa sekä Venäjää, Ukrainan kriisiä ja muita entisen Neuvostoliiton maita.

Vajaan kolmen vuoden syrjähyppy eduskuntaan tapahtui edellisellä vaalikaudella, jolloin toimin Vasemmistoliiton ex-puheenjohtaja, ministeri Paavo Arhinmäen avustajana.

Yhteensä minulla on ollut kymmenen vuotta työhuone eduskunnassa. Siksi voin sanoa tuntevani eduskuntatyön. Uskon, että se yhdessä kunnallisen ja maakunnallisen poliittisen kokemuksen kanssa tekisi mahdolliseksi nopean tarttumisen kansanedustajan työhön.

Olen osa monimuotoista uusioperhesukua. Itselleni erityisen rakkaita ovat 2- ja 3-vuotiaat kummi- ja veljenpoikani.

Harrastuksiin kuuluvat muun muassa poliittinen historia, matkailu suurkaupungeissa ja runsas hyötyliikunta.

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019

Eh­dok­kaan kir­joi­tuk­set