Har­ri Hurs­ti

Harri Hursti

Satakunnan vaalipiiri

Turhia en lupaa - Parhaani teen!

34 v. Sairaanhoitaja. 3 Lapsen isä. Ulvilan kaupungin varavaltuutettu ja kaupunginhallituksen varajäsen. Pori Rugby Ry:n hallituksen varajäsen. Roolipelinörtti, historianörtti ja sotapelinörtti.

Työurani olen tehnyt pitkälti nuorisopsykiatrian puolella. Siellä työkokemuta on n. 10 vuotta. Työni puolesta olen usein ollut tekemisissä nuorten ja heidän perheidensä kanssa elämän vaikeissa hetkissä. Nuorten kanssa työskentelyssä on erityistä toiveikkuutta, hankalista tilanteista päästään eteenpäin ja jälleen elämään kunnolla kiinni. Olen kokenut, että tarkoitukseni on auttaa muita. Se on tarkoitukseni myös politiikassa. Ehdottomasti heikoimpien puolella ja hyvää täytyy jakaa kaikille.

Ajattelen että vahvuuksiani on hyvä ymmärrys ihmisistä, heidän tilanteistaan ja kyky ottaa tilanteissa monet näkökulmat hyvin huomioon. Tuonkin päätöksentekoon inhimillisyyttä ja ymmärrystä. Tasa-arvoisuus on minulle erittäin tärkeää. En pidä kapulakielestä enkä poliittisesta jargonista, ja pyrin sitä välttämään parhaani mukaan. Huomautahan, jos sille tielle lipsahdan. Pidän myös rehellisyyttä erittäin tärkeänä, myös silloin kun totuus ei näytä minua parhaassa valossa.

“Ilmastonmuutos ei ole uhka, vaan se on paraikaa toteutuva katastrofi” Toteaa Syksy Räsänen. Olen täysin samaa mieltä, ja ilmastonmuutos tulee ottaa huomioon kaikessa päätöksenteossa. Lyhyen aikavälin taloudellisten voittojen saaminen ympäristön kustannuksella on menneisyyttä. Ei korttia pelatessakaan revitä kortteja, kun ne lyödään kädestä pöytään. Ne sekoitetaan takaisin uutta erää varten. Ympäristöpolitiikassamme on pyrittävä kestävyyteen ja kiertotalouteen.

Yhteiskunnan hyvyys mitataan sillä, miten se kohtelee kaikkein heikoimpiaan.

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019

Harri on ehdokkaana myös näissä vaaleissa: