Kau­ko Nie­mi

Kauko Niemi

Vaasan vaalipiiri

Oikeudenmukainen Suomi kaikille

Olen 54-vuotias liittoasiakkuuspäällikkö Kokkolasta. Kunnallispolitiikassa olen ollut mukana jo 30 vuotta. Olen tällä hetkellä Kokkolan kaupunginvaltuutettu, Pohjanmaan Vasemmiston pj ja olen myös vasemmistoliiton puoluehallituksessa. AY-taustaa minulla on entisestä puuliitosta pääluottamusmiehenä ja nykyisin olen Ammattiliitto Pron toiminnoissa mukana.

Politiikkaan lähdin mukaan oman taustani ja kokemusteni mukaan parantamaan maailmaa. Elämä on koulinut ja opettanut arvostamaan ihmistä sellaisena kuin itsekukin on, taustoista ja lähtökohdista riippumatta.

Sydäntäni lähellä on vanhusten hyvinvointi. Jokainen meistä ansaitsee ihmisarvoisen elämän vauvasta vaariin ja mummoon.

Minun mielestän tulee huolehtia myös siitä, että elinmahdollisuudet säilyy myös kasvukeskusten ulkopuolella.

Tarvitsemme suomalaista puhdasta ruoantuotantoa ja elinvoimaisen maaseudun. Tarvitsemme työpaikkoja ja mahdollisuuden elää ja nauttia puhtaasta luonnosta.

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019