Mat­ti Ra­ja­la

Matti Rajala

Varsinais-Suomen vaalipiiri

Oikeudenmukaisuutta politiikkaan. Kohdellaan ihmisiä ihmisinä, ei ryhminä.

Oikeudenmukaisuutta politiikkaan

Olen syntynyt vuonna 1971 Mietoisissa työläisperheeseen, mihin kuului minun lisäksi isä, äiti ja neljä isosiskoa. Ennen kuin aloitin peruskoulun käynnin vanhempani erosivat ja äitini ryhtyi viiden lapsen yksinhuoltajaksi.

Minulla on neljä tytärtä ja yksi poika. Olen myös kahden pojan isoisä. Aloitin työurani 17-vuotiaana heti peruskoulun päätyttyä, kun pääsin Laitilan osuuskauppaan töihin, minut koulutettiin lihanleikkaajaksi ja myyjäksi. Viimeiseksi olen ollut töissä Nauticat Yachts Oy nimisessä veneveistämössä Pöytyällä. Siellä  olin töissä 20-vuotta ja 2018 toukokuussa jouduin työttömäksi yrityksen ajauduttua konkurssiin. Nauticat Yachtsissä olin toiminut osaston luottamusmiehenä, varaluottamusmiehenä ja pääluottamusmiehenä. Kuulun venerakennusteollisuuden työehtosopimusneuvottelukuntaan, olen Teollisuusliiton hallituksen varajäsen, Varsinais-Suomen Teollisuuden Vaikuttajien puheenjohtaja sekä Turun puuseppäin ammattiosaston puheenjohtaja.

Olen myös vasemmistoliiton Pöytyän kuntavaltuutettu ja sivistyslautakunnan jäsen. .

Eduskuntavaalit 2019!

Olen ehdokkaana Varsinais-Suomessa eduskuntavaaleissa 2019 vasemmistoliiton listalla.

Ennen vuoden 2015 eduskuntavaaleja muutamat puolueen puoluejohtajat tekivät vaalilupauksia, ettei koulutuksesta leikata ja luvattiin vaikka mitä muutakin. Välittömästi kun vaalit olivat ohi ja näistä samoista puolueista muodostettiin hallituskokoonpano, kaikki lupaukset rikottiin. Kesällä 2015 hallitus ryhtyi toimiin hekentääkseen työntekijöiden etuja ja uhkailemaan ammattiyhdistysliikettä pakkolailla.

Tästä syystä halusin aktivoitua enemmän politiikkaan, ja lähdin ehdokkaaksi kuntavaaleihin 2017. Kuntavaaleissa Pöytyällä  pääsin läpi 65:llä äänellä. Samasta syystä olen nyt lähtenyt ehdokkaaksi 2019 eduskuntavaaleihin. Sitä paitsi eduskuntaan tarvitaan enemmän työelämätietoutta. Samalla tarvitaan vasemmistoliitolle eduskuntaan lisää paikkoja. Me olemme nähneet tämän oikeiston vallassa ollessa, että oikeistopolitiikka ei toimi, sillä tällainen politiikka mitä nyt on tehty aiheuttaa vain eriarvoistumista.

Palautetaan ihmisten usko politiikkaan ja politiikan tekoon.  Ainoa keino siihen on äänestää uutta verta. Sellaisia ehdokkaita, jotka ovat valmiina käärimään hihansa ja ryhtymään töihin.

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019