Miik­ka Kor­te­lai­nen

Rakkauden työmies valmiina työhön

Olen 25-vuotias kajaanilainen jonka juuret ovat syvällä Jormuan kylän mullissa. Työskentelen nuoriso-ohjaajana Kajaanin kaupungin palveluksessa, jota ennen olen työskennellyt niin ikääntyneiden kuin mielenterveyskuntoutujien kanssa sekä hetken aikaa eduskunta-avustajana. Opintoni olen suorittanut ensin Kainuun ammattiopistossa ja sittemmin Kajaanin ammattikorkeakoulussa, taskusta löytyvät siis niin lähihoitajan kuin sairaanhoitajan paperit. Vapaa-aikani kuluu järjestötoiminnan parissa, luonnossa samoillessa, runoja rustaillessa ja vanhojen koneiden kanssa pehertäessä.

Politiikassa toimin tällä hetkellä Kajaanin kaupunginvaltuuston puheenjohtajana sekä Kainuun maakuntavaltuutettuna. Olen myös toisen kauden kirkkovaltuutettu Kajaanissa sekä JHL:n edustajiston varajäsen. Eduskuntaan olen ollut ehdolla kerran aiemmin vuonna 2015, jolloin en kuitenkaan tullut valituksi. Järjestökentällä olen toiminut monissa tehtävissä joista keskeisimpiä tällä hetkellä ovat Kainuun Vasemmiston varapuheenjohtajuus, Kainuun Mielenterveysseuran puheenjohtajuus sekä sihteerin tehtävät Jormuan Tarmokkaissa Urheilijoissa.

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019

Miikka on ehdokkaana myös näissä vaaleissa: