Nan­na Tuo­vi­nen

Nanna Tuovinen

Varsinais-Suomen vaalipiiri

Myötätunto on selviytymisen avain!

Olen paimiolainen eduskuntavaaliehdokas. Koulutukseltani olen filosofian tohtori (maaperägeologia, ympäristögeologia) sekä kokki.

Olen Paimion varavaltuutettu ja Paimion tarkastuslautakunnan ja sekä Lounais-Suomen jätehuoltolautakunnan jäsen. Minulle tärkeitä asioita ovat ympäristöasiat, koulutus, työttömyyden hoito, työn ja yhteiskunnan muutos sekä mielenterveys- ja päihdetyön kehittäminen. Luonnontieteilijänä sydän sykkii ilmastonmuutoksen tahdissa.

Olen köyhyyden sinnikäs moniosaaja; olen ollut pienituloinen opiskelija, yksinhuoltaja, yksinyrittäjä, pätkätyöläinen ja työtön. Tiedän millaista on olla köyhä, kun raha ei riitä ruokaan ja mitä jatkuva rahanpuute ihmiselle tekee. Köyhyys on kokonaisvaltainen tila, jossa elämän ilo katoaa ja toivottomuus valtaa kaiken.

Olen valmis muuttamaan epäkohtia, niin isoja kuin pieniäkin. Erityisesti Saaristomeren tila ja tulevaisuus on erikoisosaamistani ja osa väitöstyötäni. Lisäksi eriarvoisuuden vähentäminen, mielenterveys- ja päihdetyön kehittäminen, työttömien ja pienituloisten auttaminen ja ympäristöasiat ovat minulle tärkeitä.

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019