Ou­ti Ala­nen

Outi Alanen

Helsingin vaalipiiri

Olen näyttelijä,lähihoitaja ja ensihoitaja amk, Helsingin kaupungin varavaltuutettu ja pelastuslautakunnassa. Vaaliteemani ovat työ, mielenterveys ja rauhantyö. Olen valtuutettuna tehnyt aloitteen, että Helsinkiin täytyy saada takaisin oma psykiatrian päivystys. Olen narsistienuhrien ry:n hallituksessa, jossa toimin vertaistukiryhmien vetäjänä. Olen myös Helsingin seudun mielenterveysseuran hallituksessa.

Tee lähimmäisellesi niin kuin haluaisit tehtävän omalle lapsellesi.

Skådespelare, när- och akutvårdare, ersättare i Helsingfors stadsfullmäktige och ledamot i räddningsnämnden. Mina valteman är arbete, mental hälsa och fredsarbete. I fullmäktige har jag gjort en motion för att få tillbaka vår egen psykjour. Jag sitter i styrelsen för föreningen för narcissisters offer. Där leder jag kamratstödsgrupper. Jag verkar också i styrelsen för föreningen för mental hälsa i Helsingforsregionen.

Lean neavttár, lagašdivššár ja vuosttasdikšu (amk), Helssega gávpoga várregávpotáirras ja gádjunlávdegottis. Mu válgatemát leat bargu, mielladearvvašvuohta ja ráfibargu. Lean gávpotáirrasin dahkan álgaga, ahte Helssegii galgá oažžut ruovttoluotta iežas psykiatriija gohcima. Lean narsisttaid oaffariid searvvi stivrras, ja jođihan searvvi veardásašdoarjjajoavkku. Lean maid Helssega guovllu mielladearvvasvuođasearvvi stivrras.
Daga lagamužžii nu go háliidivččet ahte du mánnái dahkkošii.

I am an actor, practical nurse, paramedic and city council deputy member, and I serve as part of the Rescue Committee. Important issues for me are work, mental health and promoting peace. As a council member, I have launched an initiative to re-establish Helsinki’s own psychiatric emergency service clinic. I am a board member of the support organization for the victims of narcissism, where I serve as the leader of peer support groups. I am also a member of the Helsinki Region Mental Health Association.
Treat others like you would treat your own child.

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019