Rau­no Kes­se­li

Rauno Kesseli

Pirkanmaan vaalipiiri

Reilumpi Suomi kaikille

Reilumpi Suomi kaikille, loppu eriarvoistavalle politiikalle!

Rauno on..
..Ylöjärveltä
..61 vuotta
..päätoiminen työsuojeluvaltuutettu
..kaupunginvaltuutettu
..kaupunginhallituksen jäsen
..ympäristölautakunnan varapuheenjohtaja
..kaupunginhallituksen edustaja vapaa-aikalautakunnassa
..Pirkanmaan maakuntahallituksen jäsen
..ollut kuntapolitiikassa mukana vuodesta 1984
..ollut valtuutettuna vuodesta 1988

Kokenut päätöksentekijä Ylöjärveltä ehdolla eduskuntaan.

TYÖN MURROS

Työn tekemisen muodot ovat kovassa muutoksessa. Palkansaajien ja ammattiyhdistysten on pysyttävä mukana muutokseen liittyvässä päätöksenteossa. Palkansaajien ansioita ja työoloja ei ole enää varaa heikentää. Työtä on jaettava yhä useammalle. Tavoitteeksi tulisi ottaa kuuden tunnin työaika ansiotasoa laskematta. Kiky-sopimukset ja aktiivimallit eivät tässä toimi.

SOSIAALITURVA

Sosiaaliturvaa tulee korjata oikeudenmukaisesti. Uudistetaan sosiaaliturvaa luomalla uusi perustulomalli, joka vähentää byrokratiaa ja köyhyyttä. Myös muuttuva työelämämme tarvitsee uutta tukijärjestelmää, joka huomioi erilaiset ja muuttuvat työn tekemisen muodot.

ILMASTONMUUTOS

Ilmastonmuutos vaatii päättäjiltä toimia. Tulemme tarvitsemaan ratkaisuja mm. liikennepäästöjen vähentämiseksi. Joukkoliikenteen kehittäminen ja energiaratkaisut tulevat olemaan avainasemassa. Ympäristöteknologiaan ja -osaamisen vientituotteena tulee panostaa.

Rauno Kesseli – 178

Esittelyssä Pirkanmaan Vasemmiston eduskuntavaaliehdokas Ylöjärveltä: Rauno Kesseli.Lue lisää: https://vasemmisto.fi/ehdokas/raunokesseli/Pirkanmaan Vasemmiston kansanedustajaehdokkaat: http://pirkanmaa.vasemmisto.fi/eduskuntavaalit/

Gepostet von Pirkanmaan Vasemmisto am Mittwoch, 20. März 2019

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019