Mer­ja Kyl­lö­nen

Merja Kyllönen

Vaalipiiri: Oulu

Sähköposti: merja.kyllonen@eduskunta.fi

MERJA KYLLÖNEN (s. 1977) on suomussalmelainen kansanedustaja, europarlamentaarikko ja bioanalyytikko. Hän on toiminut myös liikenneministerinä.

Mielestäni Suomi tarvitsee erityisesti eteenpäin, tulevaisuuteen katsovia ratkaisuja, joissa satsataan koulutukseen ja ihmisten osaamisen vahvistamiseen. Työelämän muutokseen vastataan kestävästi. Ympäristö- sekä ilmastohaasteet otetaan vakavasti ja hoidetaan sosiaalisesti oikeudenmukaisella tavalla huomioiden ihmisten mahdollisuudet vastata muutoksiin.

Vasemmistoliitto on minun puolueeni, koska päätöksenteon ytimessä on aina ollut ihminen ja rauha. Inhimillisyys ja ihmisyys luotsaavat päätöksiä, jotka katsovat tulevaisuuteen ja pyrkivät pitämään kaikki ihmiset mukana arjen elämässä oikeudenmukaisella tavalla.

Politiikassa aikaan saa parhaiten, kun perehtyy, on kiinnostunut, uskaltaa katsoa kauemmas ja haastaa itsensä joka päivä valmiina yhteistyöhön kaikkien kanssa. Älä koskaan ylenkatso toisen ajatuksia: ikävissä ja haastavissakin jutuissa voi lopulta elää muutoksen ja mahdollisuuden siemen, jolle pitää löytää vain oikea ja terve kasvualusta.

Valiokunnat

• Suuri valiokunta