Tei­ja Vir­ta­mo-Tiis­ka

Teija Virtamo-Tiiska

Uudenmaan vaalipiiri

Punavihreällä sydämellä - ihmisen, luonnon ja oikeudenmukaisuuden puolesta

Olen 55-vuotias biologi Kirkkonummelta. Koulutukseltani olen filosofian maisteri ja työskentelen tällä hetkellä tutkijana. Parhaillaan suoritan työni ohessa myös luontokartoittajan erikoisammattitutkintoa tavoitteenani kehittyä luonnon monimuotoisuuden asiantuntijaksi. Olen myös aikoinani suorittanut maatalouden perusopinnot ja siksi minulla on saappaat tukevasti savessa, mutta kädet kurotettuina kohti tähtiä.

Olen toiminut eri järjestöissä ja kansanliikkeissä mm. ihmisoikeuksien, luonnon- ja ympäristönsuojelun sekä eläinsuojelun puolesta, joten siirtyminen vahvempaan kannanottoon on ollut vain ajankysymys. Lisäksi tunnen yhä vahvemmin, että minun on oltava myös ääni kaikkien niiden puolesta, jotka eivät pysty itse itseään puolustamaan eivätkä omia etujaan ajamaan. Tärkeitä asioita minulle ovat myös kansalaisyhteiskunta, oikeudenmukaisuus ja totuudellisuus näinä vaihtoehtoisten totuuksien aikoina.

Elämäni keskeisiä aatteita ja tukipilareita ovat edelleenkin tolstoilaisuus, maahenkisyys, yhteishyvä, köyhän asia ja ihmisyys, jotka maailman muuttuessa viimeisen parin vuosikymmenen aikana ovat jääneet poliittisesti kodittomiksi ja joita koen nyt parhaiten voivani edistää nykyisessä puoluevalinnassani. Koska meneillään on myös ilmastokriisi ja eliölajien kuudes sukupuuttoaalto sekä kokonaiset ekosysteemit ovat vaarassa romahtaa ja ihmiskunta historiallisessa käännekohdassa, en voi enää vain seurata tapahtumien kulkua sivusta.

Vaaliteemat:

• ERIARVOISUUTTA JA KÖYHYYTTÄ VÄHENNETTÄVÄ