Paa­vo Ar­hin­mä­ki

Vaalipiiri: Helsinki

Sähköposti: paavo.arhinmaki@eduskunta.fi

Puh: (09) 432 3001

PAAVO ARHINMÄKI (s. 1976) on Helsingin Herttoniemenrannassa asuva kaupunginvaltuutettu, valtuustoryhmän 2. varapuheenjohtaja, kansanedustaja ja kaupunginhallituksen 2. varapuheenjohtaja. Hänellä on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Arhinmäki harrastaa jalkapalloa ja taidetta kaikissa muodoissa.

Mielestäni Suomi tarvitsee erityisesti sellaista politiikkaa, jossa heikkoa ei laiteta toista heikkoa vastaan eikä vihaa lietsota toisia kohtaan. Suomi tarvitsee politiikkaa, jossa kaikki pidetään mukaan ja jokaisesta huolehditaan.

Vasemmistoliitto on minun puolueeni, koska me olemme kaikkein voimakkaimmin solidaarisuuden, oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon puolella. Vasemmistoliitossa yhdistyy työväenasia, heikommista huolehtiminen sekä ympäristön ja ilmaston suojelu. Minulle on tärkeää, että vasemmistoliitto puolustaa jokaisen vapautta olla oma itsensä.

Politiikassa aikaan saa parhaiten, kun kun on ahkera ja ottaa selvää asioista. Politiikassa tieto on valtaa, mutta tieto ja taito yksin eivät riitä. On pystyttävä myös yhteistyöhön ja ymmärtämään, että jossain asioissa kannattaa antaa siimaa, jotta itselleen tärkeitä asioita saa edistettyä.

Valiokunnat ja muut tehtävät

• Suuri valiokunta