Maa­kun­ta­tee­ma 1

Jee jee

Vaaliteemat

Mei­dän Eu­roop­pam­me ra­ken­taa rau­haa ja vah­vis­taa ih­mi­soi­keuk­sia

EU on historian onnistunein rauhanprojekti. Pidetään se myös sellaisena. Haluamme, että EU auttaa hädänalaisia, ajaa vastuullista globaalipolitiikkaa ja toimivaa demokratiaa. Meidän Euroopassamme äärioikeiston nousu pysäytetään tasa-arvolla ja yhdenvertaisuudella.

Mei­dän Eu­roo­pas­sam­me yh­tei­set ve­ro­ra­hat käy­te­tään ih­mis­ten hy­vin­voin­tiin

Osattomuutta Euroopassa luovat yritykset, jotka piilottavat yhteisiä terveydenhuoltoon, koulutukseen ja hyvinvointiin tarkoitettuja verorahojamme osakkeenomistajiensa voitoiksi. Riittävien työehtojen puuttuessa nämä samat yritykset asettavat ihmiset kilpailemaan samoista riittämättömistä palkoista. Me haluamme, että EU vahvistaa kansalaisten oikeutta hyvinvointiin ja turvaa riittävään toimeentulon ja kunnon työehdot kaikille.

Mei­dän Eu­roo­pas­sam­me il­mas­ton­muu­tok­sen tor­jun­ta luo uut­ta työ­tä ja hy­vin­voin­tia

Nyt on aika aloittaa ilmastohyvinvoinnin aika. Ilmastonmuutoksen ratkaiseminen on meidän aikamme suurin tehtävä ja meillä on joka tapauksessa edessämme suuri muutos. Kun Eurooppa toimii eturintamassa ilmastonmuutoksen torjunnassa, saamme luotua tälle mantereelle ilmastotyöpaikkoja ja uutta hyvinvointia.