Mik­ko Nie­mi­nen

Poliitikot ovat kansan palvelijoita, eivät herroja. Valta kansalle – ei yhtiöille!

Kuka on Mikko Nieminen: Vapaa toimittaja. Vaikeavammaisen lapsen omaishoitaja. Lautamies. Monipuolinen kansalaisaktivisti. Uudenmaan Vasemmiston piirihallituksen jäsen. Syntynyt 1961.

Mitkä ovat Mikon vaaliteemat: Kaadetaan aktiivimalli. Eroon leikkauspolitiikasta. Perustulo. Investoidaan julkisiin sote-palveluihin. Ilmasto-oikeudenmukaisuus.

Millainen tyyppi Mikko on muualla kuin politiikassa: Autoton hyötyliikkuja ja retkeilijä. Historian, kirjallisuuden, urheilun ja monien eri taiteiden harrastaja. Neljännen polven punikki. Asuu nykyisin Porvoossa (aiemmin mm. Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Kemissä, Hämeenlinnassa ja Valkeakoskella).

Missä muualla Mikolla on luottamustehtäviä puheenjohtajana tai hallituksen jäsenenä ym: Itä-Uudenmaan Käräjäoikeuden lautamies, Itä-Uudenmaan Luonnonsuojeluyhdistys, Porvoon vammaisneuvosto, Porvoon yhdistyskeskus, Porvoonseudun Maan ystävät, Suomen Urheiluhistoriallinen Seura, Suomen Urheiluliiton eettinen valiokunta, Suomen Yleisurheiluarkisto, Vammaisten Urheilu ja Liikunta jne.

Mikä on Mikon vaalilause: Valta kansalle – ei yhtiöille. Poliitikot ovat kansan palvelijoita, eivät herroja!

Mikon facebook-sivut: https://www.facebook.com/mikko.nieminen.3323 (Tuhat päivitystä vuodessa.)

Mikko Niemisen tukiryhmä: https://www.facebook.com/groups/364374574382839 (Liity mukaan!)

Mikon vaalitili, jonka kautta voit lahjoittaa vaalikampanjaan. Pienetkin summat ovat tärkeitä ja auttavat meitä yhdessä kaatamaan nykyisen porvarihallituksen: FI26 8312 0710 2019 36 (Niemisen tukiryhmä).

Mikon videotervehdys (klikkaa tekstiriviä, niin video latautuu):

Vasemmiston ehdokkaat ja vaaliteemat, eduskuntavaalit 2019

Eh­dok­kaan kir­joi­tuk­set